Hoe overleef je als retailer?

27 Jan 2020 16:42

Hoe overleef je als retailer?

Deze week heeft Amazon aangekondigd dat ze zich meer gaan richten op Europa, en met namen Nederland. Er zijn al vele bedrijven die zich aangemeld hebben als wederverkoper. Als het in dit tempo doorgaat zijn er straks geen winkels meer over en zijn er 2025 nog maar 2 of 3 grote spelers die goederen leveren. Dus wil je wat verdienen? Zet dan je geld in op transport. Maar hoe overleef je als retailer?

Afgelopen week hebben we gezien dat de huidige overlevers langzaam wakker gaan worden en zoekende zijn wat voor hun de oplossing is. In mijn beleving moet het weer bijzonder en leuk worden als ik ga winkelen. Op het moment lost de eenheidsworst die we in veel gemeentes zien vanzelf op, echter komen er geen nieuwe winkels voor in de plaats. Ook daar hebben we last van de welbekende bestickerde ramen. Hier ligt echt een taak voor de verhuurders en de gemeente. Parkeerbeleid is volkomen doorgeslagen en de huren zijn veel te hoog. Ook hier ligt een taak voor de overheid. De gemeente nog de projectontwikkelaars gaan dit oplossen.

Mijn visie voor de huidige winkelier: Zorg dat u een goede winkel/webshop-combinatie heeft en werk samen met uw mede-ondernemers in de straat. Maakt winkelen weer aantrekkelijk!

  • Leid uw personeel op om gastvrouw of gastheer te zijn.
  • Heb je meerdere medewerkers? Leid ze dat op tot specialist in uw best verkochte artikelen.
  • Overval een klant niet met onnodige informatie maar, vraag alleen kort of u van dienst kan zijn.
  • Zorg dat je klant in de winkel eventueel samen met jou iets digitaal kan bestellen als het niet op voorraad is.
  • Maakt voor of samen met je klant een account aan in je klanten bestand.
  • Maakt optimaal gebruik van Facebook, Instagram of Adwords. Voor dit laatste kunnen we u een introductie cursus geven.
  • Zorg ervoor dat er wat te beleven is als een van de bezoekers even moet wachten. Presentaties, een kop koffie en een krant. Geef het gevoel van thuiskomen en je welkom voelen.

De sleutel ligt hier echt in innoveren en samenwerken, wij kunnen u hier bij helpen en met uw samenwerken om het succes van morgen op te eisen. Een website met een webshop met klantenbestand heeft u actief voor +/-  €  6.000

En dan te weten dat een extra medewerker minimaal vandaag de dag € 50.000 per jaar kost. Zetten we dit af tegen over een groothandel dan bespaart u een vertegenwoordiger.

ProfX CRM+ in combinatie met een webshop inclusief begeleiding +/- €  15.000. Een vertegenwoordiger langs de weg kost op jaarbasis al gouw € 100.000. Het onderhoud van uw artikelbestand doet u gewoon zelf in het CRM of manager pakket of op de kassa.

Kassacentrum heeft afgelopen jaren veel onderzocht de markt technisch gevolgd, veel geïnvesteerd en deze jaren hard gewerkt om deze mogelijkheden waar te maken.

De eerste webshops gaan nu live. De samenwerking wordt nu intensiever dan ooit. Duidelijke afspraken en verdeling van de werkzaamheden leiden ons naar zelfstandigheid en succes. En zeg nu eerlijk daar doen we het toch voor? Of kiest u er voor om straks aan de touwtjes van een grootgrutter te hangen en geen eigen baas meer te zijn over uw handel en zaak.

Maak snel een afspraak!


Contact

Chroomstraat 34
2718 RR Zoetermeer
Nederland
079 7170707
info@kassacentrum.nl